La UMH ha signat electrònicament més de 130.000 documents en un any a través de la seua seu electrònica

16/04/2021

Des de la posada en marxa de l’aplicació Portafirmes, fa més d’un any, la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha realitzat un total de 130.526 signatures electròniques. L’impuls d’aquesta eina, oferida per la Seu Electrònica de la UMH per a signar documents electrònics amb validesa legal, ha sigut fonamental per a mantindre l’activitat universitària per mitjans no presencials durant la situació d’emergència creada per la COVID-19 des del 13 de març de 2020.
Una de les funcionalitats més destacades del Portafirmes és que facilita als usuaris la signatura de documents des de dispositius mòbils, mitjançant l’ús de certificats digitals en el núvol. Durant aquest primer any de funcionament, la UMH ha aconseguit una reducció important en despesa de paper, la qual cosa contribueix a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 12 “Producció i consum responsables”. Al mateix temps, amb aquesta eina s’ha reduït la despesa en correu intern i el temps de signatura de documents, així com l’enviament i la recepció de documents en paper.
En el 67% de les 130.526 signatures electròniques efectuades, s’ha utilitzat l’opció de signatura amb un certificat en local, a través d’Autofirma; mentre que el 18,5% han sigut signatures realitzades a través de Cl@ve Firma, mitjançant l’ús d’un certificat en el núvol. El 14,5% restant són signatures dutes a terme amb el sistema de signatura feble, basat en l’autenticació de l’usuari mitjançant la seua contrasenya a través de l’Accés Personalitzat del web de la UMH com, per exemple, les actes d’assignatures signades pel professorat.
L’ús del Portafirmes pels òrgans de governs unipersonals de la UMH representa quasi un terç de les signatures electròniques totals (un 31,10%) generades amb aquesta eina. En aquest sentit, destaca Gerència, amb un 19,4% de signatures; el Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació, amb un 15,1% de signatures; i el Vicerectorat d’Infraestructures, amb un 13,4% de signatures.